Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠ
Hnyková, Radka ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk
Analýza odkladu a rekuperace plodnosti v Česku v kohortním pohledu
Ženíšková, Aneta ; Kocourková, Jiřina (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je zpracovat kohortní analýzu procesu odkladu a rekuperace plodnosti na území České republiky po roce 1960, k čemuž bylo použito dvou metod - základního srovnávacího modelu a relačního modelu. Podstatou základního srovnávacího modelu je srovnání rozdílů kumulované kohortní plodnosti mezi vybranou srovnávací kohortou žen a ostatními kohortami žen. Relační model vychází z odchylek kumulované kohortní plodnosti jednotlivých kohort od vybrané srovnávací kohorty vztažených ke křivce odchylek plodnosti národního standardu. Při analýze vyšly najevo značné posuny v časování rození dětí dle pořadí. Zatímco první pořadí se vyznačuje časným poklesem plodnosti a pozdější značnou kompenzací odložené plodnosti, u druhého pořadí dochází k pozdějšímu poklesu plodnosti s mírnou rekuperací. Naproti tomu plodnost třetího a vyššího pořadí neustále klesá a nedochází prakticky k žádné rekuperaci. Druhá část této práce zpracovává odpovědi respondentů na otázky týkající se časování rodičovství. K hlavním zjištěním patří, že rozhodování o rodičovství nejvíce ovlivňuje, zda mají respondenti vhodného partnera, vlastní bydlení a zda jsou finančně zabezpečeni. Nejvíce odkládali respondenti narození svého prvního potomka kvůli absenci vhodného partnera, popř. nestabilnímu vztahu, nezajištěnému bydlení...
Analýza vývoje plodnosti ve vybraných zemích Evropy mezi lety 1970 a 2014 s využitím alternativních metod
Vachuška, Jakub ; Kurtinová, Olga (vedoucí práce) ; Šťastná, Anna (oponent)
Analýza vývoje plodnosti ve vybraných zemích Evropy mezi lety 1970 a 2014 s využitím alternativních metod Abstrakt Transversální ukazatele plodnosti jako úhrnná plodnost jsou při změně časování plodnosti zkresleny tempo efektem. Nové ukazatele jako očištěná úhrnná plodnost toto zkreslení odstraňují a poskytují jiný pohled na trendy plodnosti v zemích s přítomným tempo efektem. Takovými státy byly a stále jsou státy bývalého Východního bloku a další evropské státy. Tato práce využívá právě očištěné úhrnné plodnosti a dat z Human Fertility Database k popisu zkreslení úrovně plodnosti tempo efektem ve Švédsku, Norsku, Česku, na Slovensku, v Estonsku a Litvě v období 1970-2014. Za stejné období je detailnější analýza provedena podle pořadí narození ve Švédsku a Česku. Záporný tempo efekt je ve Švédsku a Norsku přítomný již od 70. let 20. století, ve zbylých státech od 90. let, kdy odkládání rození dětí bylo velice rozšířené. U Švédska a Česka byl tempo efekt nejvýraznější u prvního pořadí a jeho hodnota se s každým dalším pořadím snižovala. Klíčová slova: plodnost, časování, úroveň, odkládání, očištěná úhrnná plodnosti, tempo efekt Počet znaků bez mezer: 138 653
Analýza odkladu a rekuperace plodnosti v Česku v kohortním pohledu
Ženíšková, Aneta ; Kocourková, Jiřina (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je zpracovat kohortní analýzu procesu odkladu a rekuperace plodnosti na území České republiky po roce 1960, k čemuž bylo použito dvou metod - základního srovnávacího modelu a relačního modelu. Podstatou základního srovnávacího modelu je srovnání rozdílů kumulované kohortní plodnosti mezi vybranou srovnávací kohortou žen a ostatními kohortami žen. Relační model vychází z odchylek kumulované kohortní plodnosti jednotlivých kohort od vybrané srovnávací kohorty vztažených ke křivce odchylek plodnosti národního standardu. Při analýze vyšly najevo značné posuny v časování rození dětí dle pořadí. Zatímco první pořadí se vyznačuje časným poklesem plodnosti a pozdější značnou kompenzací odložené plodnosti, u druhého pořadí dochází k pozdějšímu poklesu plodnosti s mírnou rekuperací. Naproti tomu plodnost třetího a vyššího pořadí neustále klesá a nedochází prakticky k žádné rekuperaci. Druhá část této práce zpracovává odpovědi respondentů na otázky týkající se časování rodičovství. K hlavním zjištěním patří, že rozhodování o rodičovství nejvíce ovlivňuje, zda mají respondenti vhodného partnera, vlastní bydlení a zda jsou finančně zabezpečeni. Nejvíce odkládali respondenti narození svého prvního potomka kvůli absenci vhodného partnera, popř. nestabilnímu vztahu, nezajištěnému bydlení...
Diagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠ
Hnyková, Radka ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk
Školní očekávání předškoláků
VAVŘINCOVÁ, Aneta
Bakalářská práce " Školní očekávání předškoláků" pojednává o připravenosti dětí předškolního věku na vstup do základní školy a hlavně se zaměřuje na dítě, jeho očekávání a představy o škole. Teoretická část práce obsahuje kapitolu se stručnou všeobecnou charakteristikou dítěte předškolního věku. Následující kapitola popisuje školní zralost a všechny její složky, které ji mohou ovlivnit. Ve výzkumné části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. Tato část se zaměřuje na děti, které jsou po zápisu do základních škol a mají o nástupu v září své představy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak se děti do školy těší a co očekávají. Také jestli na jejich představy mají vliv rodiče a blízcí, a pokud mají, tak jestli v nich vzbuzují pocit radosti nebo zastrašení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.